måndag 18 oktober 2010

Harry Potter Premiär 17 november


Ingen kan väl ha missat att den 19 november 17 november närmar sig med stormsteg. Då är det världspremiär för den näst sista Harry Potter-filmen, Harry Potter och Dödsrelikerna del ett. Filmen är 2 timmar 30 min lång (åldersgräns 13 år) och spås vara mörkare och brutalare än de tidigare filmerna.

För mig kommer böckerna alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Jag kan knappt göra en uppskattning av antalet gånger jag läst dem: på svenska, engelska och turkiska (varav det sistnämnda enbart gjorde mig förvirrad). Även om filmerna inte lever upp till J.K. Rowlings mästerverk, så är det ett sätt för historien att leva vidare. (Detta resonemang gäller ej Twilight! Twilight-filmerna amputerar böckerna, och det utan bedövning.) Andra delen i Dödsrelikerna (och sista Harry Potter-filmen) har premiär den 15 juli, 2011. Se trailern för Harry Potter and the Deathly Hallows - The end begins:




  • Bilder från den kommande filmen i tidsmässig ordning här
  • Se fler trailers för Harry Potter och dödsrelikerna: del 1 här

Edit: Skrev 19 nov ursprungligen, men datumet för premiären har ändrats till den 17 nov. Dessutom var biljetter till premiären slutsålda flera dagar i förväg (i gbg), så det blir ingen bio för min del .. Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar