söndag 23 maj 2010

You know you’re a bookaholic when ..

.. De avslöjande indikationerna på att du är en bookaholic i ordets rätta bemärkelse. Följ de sex gyllene stegen.
Om ett eller flera av alternativen passar in på dig så är du bortom all räddning .. uppfyller du kraven för en tvättäkta, stolt — om jag så får säga, bookaholic. Jag är rädd att flera av dem passar in på min person.
Upptäck tecknen i tid:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
• You know you’re a bookaholic when ..
.. all the local librarians know you by name (sorgligt nog, ja, men jag misstänker att det mer är en besatthet från deras sida). x
or
.. you can’t leave a bookstore without buying something, even when you have a "to-be-read" pile a mile high (händer mig jämt). x

• You know you’re a bookaholic when ..
.. you select your handbags based on whether they are big enough to fit a book (nja.. läser mest elektronisk litteratur nuförtiden, men varför inte? en väska med en bok ger en gladare väskbärare). x
or
.. you get stung by a bee while lying beside the pool, run screaming toward the house, but stop to grab your book.. which is lying on your lounge (ja, för man kan ju inte vänta på getingens infall. PS. Den här gör mig stolt då jag har stor fobi för att bli stucken). x

• You know you’re a bookaholic when ..
.. Re-reading an old favorite, you find traces of all the meals you spent reading on the page. Bonus bookaholic points if you can identify the stains: "Oh, yeah--that was the hot sauce from Taco Bell" (nix, mina böcker är skinande rena, varken hundöra, veck eller fettfläckar — allt annat vore en hädelse).-
or
.. you don’t want to lend your books to anyone because you might not get them back! you like to treasure your books in case you decide to re-read them again later (aha.. jag är givmild, dock vill ingen läsa då handlingen redan kan ha (läs: garanterat) undsluppit mig vid något tillfälle). -

Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar