söndag 23 maj 2010

You know you’re a bookaholic when .. [nr 2]

För inte så länge sen sammanfattade jag ett fåtal punkter som kännetecknar en bookaholic. För skojs skull har jag spaltat upp ett antal nya. Lite självinsikt såhär på kvällskvisten:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
You know you´re a bookaholic when ..
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
You call in sick so you can finish reading a book (en gång! Det var skolan, för 3 år sen och som sagt bara en gång!). x

You can’t pass a bookstore without stopping (ja, man är ju inte mer än människa). x

Your kids holler from the other room with something they consider a dire emergency, and you say, "Wait until I finish this page." (Förutom kidzen så stämmer den här på pricken. *ersätter med syskon*). x

You have no idea what’s on television anymore because the boob tube has become just another piece of furniture (Huh. Med en bok väljer jag åtminstone mina reklam- och andra av naturen nödgade pauser själv). x

It’s 2am and you think "just another chapter" and do the same thing at 3am when you know you have to get up in 4 hours and work (ah.. en klassiker *nickar igenkännande*). x

You don’t really mind if you get stranded anywhere as long as you have enough books while you’re there (ja, känner man sig själv så väl som jag.. Har aldrig varit strandsatt, men jag är kusligt säker på att det här stämmer). x

You start fabricating excuses as to why you can’t go out with your friends when you’re in the middle of a great book (en bok är alltid numero uno). x

You start thinking of the characters as real people (Oj. På denna punkt finns det definitivt många som överglänser mig, men .. men). x
Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar